File :-(, x, )
Anonymous
/x/,

What is you opinion on Angels and Demons?
Do you believe that they are around us?
Are there such things as Guardian Angels?

Your opinions?
>> Anonymous
Off to page 10 with you
>> Anonymous
*necrobumps*
I read page 10. So what?
>> Anonymous
I truly believe they both exist.
>> Anonymous
bump for interest
>> Anonymous
I find the tiers/hierarchies quite interesting.
>> Anonymous
Tiers and hierarchy are manmade, angels and demons exist, angels are around us, demons only usually come out briefly to stir shit up, yes there are guardian angels, people have two of them.
>> Anonymous
it was a good book.
>> Anonymous
i believe both exist, guardian angles also. Although i don't truly believe that there are literal "winged" angles that are just here to protect us, but there are entities of both good and bad in the universe always at each others toes.
>> Anonymous
I believe in them.
>> Anonymous
What book do you speak of?
>> Anonymous
Do the Abramelin bit and you will get to know your Holy Guardian Angel. Of course, some will call that your higher Self.
>> Anonymous
Angels and Demons? i love that book!
>> Anonymous
interesting
>> Anonymous
lol
>> Anonymous
I don't just believe in them.
I've seen them, both in person, during OBEs, and third-eye.

THEY ARE NOT ALL GOOD
Charismatic Christians fail.
>> Anonymous
My mom really belives in guardian angels and stuff, and I think she's crazy for it. Her life is total shit, she's sick and will probably die much sooner then she should, and her family, me included, sucks.

Well, her guardian angel sure has some catching up to do.
>> Anonymous
>>932072
Maybe belief in guardian angels is the only way she maintains any kind of hope?
>> Anonymous
I remember some Discovery channel bullshit about angels. Guardian Angels weren't invented until the greeting card. Just some newer feel-good Christian assfuckery. Angels were the soulless hands of God, nothing more.
>> swell !!MldKmzfx1wU
>>931453

no it wasn't wtf are you talking about?
>> Anonymous
>>932250
Lots of cultures have stories about them.
Socrates lived more than 2000 years ago and he had a daimon. That was just a little before the invention of greeting cards.
It's ok if you don't believe, but your fail argument makes you look even more stupid than the believers themselves.
>> swell !!MldKmzfx1wU
>>932250
also, once again, wtf. Angels are pure soul. I don't agree in the idea of the "guardian angel" (although there may be something to the storys of god sending angels to watch over people... back when he still cared) but angels are not souless. If that was the case they'd be animals.
>> the nicaraguan !pK2t4W3twQ
>>932262
if I remember correctly what he meant as a daimon was his conscience, not a devil or angel or anything
>> Anonymous
All americans believe in guardian angels. ALL of them. Or so american TV would have me believe (english here).

It may be an exaggeration but seriously the american tv we get shown would support it- all those "when bears get angry" "worlds most amazing survival stories" "worlds worst diseases" etc programmes, ALL the people who survive put it down to a guardian angel or "somebody watching over me that day" it makes me lol. To think that it was nothing to do with pure luck or medical science.
>> Anonymous
>>932276

Seconding. This Swell faggot is either trolling or hasn't cracked open an actual book since grade school. I would honestly like to know which ass-backwards family member he got his creation stories from.
>> Anonymous
>>932285
As an American, allow me to say that while I've heard of shows like those, I've never seen any of them.

My god, I can't believe we're exporting our crappiest television.
>> Anonymous
>>932276
You can interpret it any way you like. Some with call the guardian angel your higher self.
You can call them autonomous complexes of the unconscious, that need to be integrated consciously.
Are they inside or outside of you? Does it matter?
So above, so bellow. If you consider yourself a microcosmos and the universe a macrocosmos, it doesn't really matter. What matter is working towards the awareness of yourself and the universe.
>> Anonymous
i am american, i think "guardian angels" is bullshit. or they're all too fucking drunk or high to actually protect us.
>> swell !!MldKmzfx1wU
>>932276
daemons != demons.

>>932290
lol. actually, I was raised in a christian home, and now couldn't give a shit about it. But the fact remains that angels, if they do indeed exist, are pure soul. It's what seperates them from us, and us from the animals. I'm not saying I believe in them, hell, I don't know or care. But if we are assuming their existence, then we have to also examine the lore surrounding them.
>> Anonymous
>>932308
Yeah, fuck. If guardian angels existed, I'd be rich and famous. How come the fucker doesn't give me everything I fuck need. Obviously, they don't exist. Like Santa Claus or god. If they existed, there would be no suffering, death and poverty in this world.
>> Anonymous
They're fantasy.
No, they're not around us, they're fantasy.
No, there are no such things.

What the fuck is wrong with you. I'd put a question mark, but I'm too nauseated by the stupidity of this question to care that much.
>> Anonymous
>>932316
Yeah, I don't believe in guardian angels, but if I were yours, failing to become rich or famous would be the least of your worries. Just sayin.
>> Anonymous
>>932319
I like people here cause they fucking know *all* there is to know. Oh, the authority of the young.
Everybody is so sure of everything that one can be absolutely sure that they're all 16 years old.
>> Anonymous
>>932285
We just see 'em, it's weird like that.

>>932316
Guardian, not servant
>> Anonymous
     File :-(, x)
>But if we are assuming their existence, then we have to also examine the lore surrounding them.

You can start by looking at your own damn book of Christianity. The whole angel uprising bullshit was because Lucifer was jealous of our souls and unconditional forgiveness.

>>932372

Yeah, and when the paladin of everything fucking paranormal comes in, we all assume you're some aging housewife with too many damn cats and a Craigslist account. Actually, bitching about 16 year olds puts you in the vein of 19 year olds who think they hold the secrets of the world through their liberal arts degree. It doesn't take a master of the universe to know that you're all full of shit. It isn't about "I know more than you do", it's about you being a kooky piece of shit.
>> swell !!MldKmzfx1wU
>>932388

lol. pretty sure the story is that he wanted to be as powerful as god. but since I don't really take the bible literally, sure, I guess you could say whatever you want.
>> Anonymous
>>932388
And you're full of anger, young one. Maybe, if you're lucky and don't kill yourself, you will get old, and with even more luck, you will learn to be less arrogant and that you don't know everything.
And the fact that what other people believe angers you, tells more about you than it tells about other people.
You are no better than Christians or Scientologists. You're just the opposite, which in the end, doesn't make any difference. You all have the same intolerant and ignorant character.
Then again, let's hope you don't get old, the world could do better will less anger.
>> Anonymous
>>932411

This person is either the world's best troll or

facepalm.jpg
>> Anonymous
>>932411

>And you're full of anger, young one.
>young one.

See, that's exactly what I'm talking about. Some fucking hippy trying to talk shit over the internet and sounding like god damn Madame Fucknut in the local paper giving astrology advice. Your entire post rambles on just like that without any message or content. You're giving me all this bullshit about being intolerant of your wacko theories, why don't you try being tolerant of mine? Maybe me (and the rest of the sane world) are onto something when we say there's something wrong with you when you see angels. Hell, maybe everything you ever thought was amazing and magical was all in your head. You can't, can you? I obviously can, since I'm on /x/. I can sit there and think that if I blink, the SCP will snap my neck. But I walk out of that fantasy world when I leave the computer. That's the big difference between you and me.
>> Anonymous
>>932429

Wish I could say it was a troll, but even here in the inner city we have tons of crazed hobos trying to convince the world that the visions in their head are real and anyone who says otherwise is brainwashed/agents/intolerant.